Přihlášení
Nick:
Heslo:
Trvalé přihlášení

Registrace Zapomenuté heslo

Deníček: Super řešení - anonymní známkování

Sdílej na Facebooku

Autor: cibule

Sbírka: Cibuloviny

Vloženo: 9.01.2017

Publikováno: 9.01.2017 16:27

Kategorie: Ostatní -> Deníčky

 

Dnes nějak nemám náladu.Proč psát komentáře? Lidé mlčí. Svět mlčí. Jenže, jak ze sebe dostat zablokované emoce?

Tohle dílo se mi prostě nelíbí. Proč mu nedat anonymně známku, na jakou dílo skutečně hodnotím? Má smysl být stále férový a upřímný? 

Je nutné psát komentáře, které stejně pod většinou děl začínají chybět? Pár Vlaštovek už tak nebo tak anonymně známkuje.

Má smysl sdělovat druhým oklikou, že se mi dílo nelíbí? Obvykle si to vezmou osobně. Možná zbytečně.

 

 



< Předchozí dílo ve sbírceDalší dílo ve sbírce >
Hlasovaní jako ve škole (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)Toto literární dílo ještě nebylo hodnocenopřečíst později

Komentáře

cibule | + 0 / 0
11.01.2017-8:55
Sláva vítězům, čest poraženým - čtvrté místo je také pěkné :)).
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-23:10
(poezii nevím... skoro nesleduji a hlavně... skoro jí nerozumím)
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-23:00
první, druhé a třetí místo neuděleno
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-22:31
To by chtělo soutěž o nejlepší komentář (prózy) ... :-).
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-21:58
:)
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-21:54
tak až narazíš na nějaký "dobrý" koment literatury (v próze) dej mi vědět, možná tady jsou, já jsem v poslední době na žádný nenarazila (ale moc tady nejsem)
(ráda si ho přečtu)
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-21:47
Když to všechno otočíš, logicky z toho vyplývá, že by měli komentovat především starší a zkušení autoři. No, kde jste? :)) Určitě tady jsou, myslím. A někteří i komentují. Pak je asi všechno, jak má být ...
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-21:46
Nevím, že by to tady takhle bylo prezentováno, ale ano, možná ti to někdo doporučil nebo jich bylo víc. Můj názor je jaký je.
Ano, je pravda, že když bude autor komentovat, že na sebe upozorní a že komentovaný se "na oplátku" půjde podívat k autorovi komentu na jeho dílo...ale psát se tím nenaučí
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-21:36
Aha, no mně to tak skutečně kdysi po příchodu na server bylo doporučeno, čti a komentuj ostatní autory, a tím se naučíš psát. Také jsem se tím řídila. Šlo ovšem převážně o básně, nevím, jestli by v tom byl nějaký rozdíl. Situace se za tu dobu mnohokrát změnila, takže dnes nevím, jestli mi to k něčemu (tehdy) bylo. Alespoň vím, že dnes se to bere jinak :).
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-21:31
To mě ani nikdy nenapadlo a ani si to nemyslím... to je jako kdyby bylo posláním myšlení.
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-21:24
Není vlastně komentování něco jako poslání? :)
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-21:23
"Správně by měli komentovat hlavně mladí autoři. Kdysi to bylo prezentováno tak, že se komentováním vlastně učíš psát a vyjadřovat své myšlenky. Jenže mladí autoři se o ostatní nezajímají, vloží své dílo a čekají - na pozitivní komentáře od ostatních"

Mladý člověk, nevypsaný člověk, úplně začínající autor, vkládající na literární server nemůže komentovat, protože komentování je na amatérském literárním serveru vyjádření komentujícího - jeho pocitu z díla, opřeného či podpořeného určitou zkušeností z literatury, ať už z osobního psaní, nebo z literatury přečtené, zkušeností ze života, schopnost vědět jak to v život chodí, jak lidé jednají, jak jsou schopni jednat a a a - a tohle, až na naprosté výjimky, výše uvedení nejsou schopni. Jejich momentální dispozice jsou většinou zatím o tom, napsat - mně se to líbí nebo mně se to nelíbí, pokud se opravdu snaží, často napíší postřeh...hlavní hrdina by neměl sedět u zeleného stolu, myslím, že by ten stůl měl být červený.
Radami, aby člověk komentoval, že tím bude dám komentován ho většinou ženeme do osobních "traumat" z komentování a nebo, že ho stejně nikdo nebude komentovat, nebo, že když dá koment... máš to pěkně napsané, dostane koment...máš to pěkně napsané. A o to asi nejde.
Od toho by měli být především kritici, aby hodně chodili k začátečníkům a ukazovali jim a na jejich dílech, a ostatním čtenářům, co je lieratura a co je jenom takové zatím plácání slov. Kritizování začínajících autorů , tedy většiou zde i mladých autorů je velmi nevděčné, protože autor díla mnohdy není schopen či ani ochoten na koment reagovat a komentovat bez odezvy ne každého kritika baví.
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-21:19
Myslím, že tvůj koment je zcela vyčerpávající. Na problematiku bylo poukázáno ze všech stran a úhlů. Máš to v hlavě srovnané, Kousalko :).
aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-21:03
Jestli si někdo vezme koment osobně ? Tady většinou všichni. Je to chyba komentujícího (?)- ne, komentující může ovlivnit jak bude koment napsán, ale není v jeho silách, aby komentovaný pochopil všechny souvislosti komentu, pokud to komentovaný nechce nebo není schopen. Smí i tehdy koment napsat (?)- určitě, koment nepíše komentující pouze pro komentovaného, ale mnohé tím ukazuje i ostatním čtenářům.
Může být kritický koment napsán člověku citlivému, osamělému, starému, mladému, po rakovině (?) na literárním serveru určitě, protože se předpokládá, že tam dílo pisatel předkládá, protože chce na něj znát názor, ne protože si jenom chce popovídat a nechat si načechrat peří(ale pak komentující musí unést důsledky) na sociálním v žádném případě.
Aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-0:39
To moje byla prece sranda:-).
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-0:38
Tak jo, dobrou:-).
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-0:34
Právě ... začarovaný kruh. Jenže jak ho rozetnout? Ono - že musíš okomentovat - každý ty musy nemá rád, svazuje to a ubírá na kreativitě. Radši komentuji proto, že mě dílo osloví, nebo vidím, kde je chyba,a snažím se na ni upozornit. Nemusí jít o fanouška ani oblíbence. Mám raději rozmanitost.
Aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-0:31
Cibule...musim jit spat...tedy uz jen kratce...tvuj koment v 0.17... povazuji uz jen za echt pitomost
Dobrou
Aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-0:28
To je jasne, je kazdeho povinnost komentovat ty, kdo komentujuje tebe. Tim se vytvori temer oklesteny spolek lidi, kteri se komentuji navzajem, vetsinou tedy kladne, protoze retez dobrolidstva se nesmi pretrhnout.
Casem se ale z toho.komentovani vytrati hodnoceni dila, protoze uprimne...co taky furt u sebe navzajem psat v hodnoceni dila...pak uz se jenom prateklsky poplkava...kolikrat ani autor komentu vlastne dilo nemusi cist.
Taky neni cas sledovat tvorbu jinych, protoze ten je potreba venovat vraceckam.
Je take dobre byt obeznameny se zdravotnim stavem pisatele dila, jeho pripadnymi starostmi...protoze za techto okolnosti se jednicka musi dat podtrzena.
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-0:25
Na jednu stranu by odpadl kamarádčoft ... pokud by dal každý známku, jakou si opravdu myslí, výsledek by se zprůměroval a mohlo by to být i relativně spravedlivé ...
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-0:17
Myslím si, Milane, že by to mělo být všechno jinak. Správně by měli komentovat hlavně mladí autoři. Kdysi to bylo prezentováno tak, že se komentováním vlastně učíš psát a vyjadřovat své myšlenky. Jenže mladí autoři se o ostatní nezajímají, vloží své dílo a čekají - na pozitivní komentáře od ostatních.
Aklasuok | + 0 / 0
10.01.2017-0:12
Tady a klid...(?)
cibule | + 0 / 0
10.01.2017-0:09
ale jinak by byl klid, ne, co říkáš, Kousalko? :))jsou někteří, kteří dají pětku a dál už to neřeší ...
aklasuok | + 0 / 0
9.01.2017-23:59
jo aháááá, ty jsi asi myslela, že by se správě zase už nemělo ukazovat , kdo známkuje a bylo by to tak jak kdysi... fakt anonymní... ježíši to fakt nechtěj, lidi jsou fakt svoloč, - přes známky si tady mnozí vyřizovali účty, s hodnotou díla to nikdy nic společného nemělo... a kdo dal jedničku tak se s tím vždycky rád pochlubil, je hezký bejt dobrej hodnej a viditelně dobrej a hodnej
aklasuok | + 0 / 0
9.01.2017-23:49
Já jsem si nejdřív myslela, že si děláš srandu. Ale nějak jsem nepobrala proč.
Ale asi to myslíš vážně... jenom nevím, jak tady jde známkovat anonymně - tobě se u známek nezobrazuje kdo a jak to dílo oznámkoval?

Jestli má smysl být férový a upřímný... ježíš, je to krédo, i kdyby to člověku mělo zlámat vaz.
Jenom tak tě lidi budou brát vážně, ne nemyslím tím nějaký pitomíny, zahořklíny,z podstaty dobrolidi, jenom tak získáš u lidí, kteří něco umí a dovedou - kredit - a jestli to neocení ostatní, jestli tě za to poplivou a pošpiní, musíš vědět proč to děláš a musíš z mít v sobě tu poctivost... jestli se ti do toho nechce, bojíš se a chceš být se všemi kamarád a rozdávat vesmírnou radost, všem dej jedničku a napiš, co jsi měla dneska k obědu a že jsou milí a že je máš ráda a že máš doma taky v šupleti schovanou růži z poutě... když to budeš umět ve verších... tak příšti rok vyhraješ soutěž... (ale ona asi nebude)

jo, a když ještě budeš umět formulovat myšlenku a nenecháš se ovládnout emocemi a poznáš jak jdou spodní proudy v potůčcích slov - tak se přiřadíš k těm, kdo tady fakt uměli (ne, fakt byli o moc a moc lepší než já), jenom si momentálně nevybavuju, že by tady někdo z nich zůstal... jo, asi Jindra, Švejca... možná jsem zapomněla na ještě někoho (v poezii fakt nevím, to jde mimo mě), jo, Kadlis je poctivej a férovej chlap

ale, já fakt nevím jestli to co jsi psala jsi myslela vážně, jestli jo, tak jsou moje slova zbytečný-) ale ať se daří
a pokus pokus pokus... a ono s někam dojde

i když tady to fakt otevírá dveře do nicoty, tak jestli ta slova nejsou zbytečná
Kousalka
kaesen | + 0 / 0
9.01.2017-23:28
Jednou jsem četl v komentáři, že známkování je na nic, že je lepší jen komentovat, ovšem když se podívám na počty komentážů, tak je jich většinou žalostně málo. Ruku na srdce, jak často komentuješ moje básničky? A to ještě opticky se vylepšuje tím, že na každý komentář se odpovídá, což počet násobí. Sebekriticky uznávám, že ani já to s komentáři nijak nepřeháním, ale snažím se komentovat autory, kteří komentují moje věci.
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-22:41
Všem díky za komentáře, mám dobrý pocit :).
sedmikraska | + 0 / 0
9.01.2017-19:44
Cibule dám to teď na PP povídky pod názvem Výzva a je to jmenovitě na tebe, tak se snaž a pošli to dál :-)
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-19:38
Rozhodně asi ne o chřipce, lidské ani ptačí :).
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-19:28
Nevím, Bětko, dalo by se vymyslet nějaké téma ke zpracování ...dříve tu bývaly tématické dny, zřejmě na každý měsíc nějaké téma. Třeba někoho napadne, o čem by se dalo psát teď v lednu :).
sedmikraska | + 0 / 0
9.01.2017-19:21
Myslím, že se to tu řešilo snad stokrát, ale souhlas s Franie, pojďme něco "dělat", máte nějaký nápad? Nějakou akci, ať je živo. Komentáře pak budou lítat, chce to rozvířit hladinu.
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-18:27
Crazy - asi obecně - čím více možností, tím je rozhodování těžší. Ano, je to celé velmi subjektivní.
Pokud chci nemoc zapřít, nahlásím, že mě nic nebolí, tedy 0. Pokud chci ležet, a třeba se něčemu nepříjemnému vyhnout, tak i když mi nic není, nahlásím 10.
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-18:22
Myslím, Frannie, že to tady má k tomu lajkování hodně blízko. Většina dá buď jedničku nebo raději neznámkuje vůbec. Známky
2-4 se prakticky nepoužívají. Nakonec - komu se chce přemýšlet, jestli dát třeba 2 nebo 3. A pak - je to horší dvojka nebo lepší trojka? Tak to bývá zažito ze školy. Třeba na VŠ se teď používají písmena, myslím A-F. Zajímavá inspirace :).
Osobně,když dám jedničku, ozve se vnitřní pochybovačný hlas: je to opravdu tak výborné? Zřejmě také školní komplex :).
frannie | + 0 / 0
9.01.2017-18:03
Neni tady znamkovani brany spis jako like? Jako libi/nelibi? Ja to tak mam. Krom soutěži se stejne nepouziva nic jinyho nez jednicka. Teda takova byla praxe, kdyz jsem to tady stihala sledovat.
crazy | + 0 / 0
9.01.2017-17:54
Známkování! Objektivní hodnocení je problém. Srovnejte to s pobytem v nemocnici.
"Tak jak vás to bolí? Označte sílu bolesti stupnicí od 0 do 10. "
"Pane doktore, asi 8"
"Co 8? Člověče to jste v posledním tažení rakoviny?"
"No, tak asi 5"
|"Tak si vezměte Novalgin a přijďte za týden."
"Člověče, tos byl s takovým prdem u doktora? Co bych měl říkat já? A nechávám si to pro sebe, ty hypochondře."

Jeden skuhrá a zmírá při rýmě, jiný nedá znát ani polámaná žebra. U literatury je to podobné, někomu se dílko líbí, jiný ho označí za hovadinu.Kdo je objektivní? 1 nebo 10?
Komentář je lepší než známkování. Ale je to fakt dobré, nebo mi maže med kolem huby, páč chce také pochvalu na revanš?

Jitka | + 0 / 0
9.01.2017-17:40
Souhlasim s kadlis a trochu se chytam i ja za nos. Zatim jsem psala vetsinou k dilum, kde me neco zaujalo, byt treba cast.

Dlouhou dobu jsem na PP nebyla, ale dostavam se pomalu do obrazu. Uz mam svuj nahled v sekci basne... vic moc casove nedavam. Doufam, ze se situace stabilizuje, nikam jinam se mi nechce :)
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-17:32
Díky, kadlisi, tvůj názor zní rozumně. S těmi úpravami děl máš pravdu, to mi nenapadlo. Zdá se mi, že v poslední době je ve známkování i komentářích trochu zmatek. Komentující někde přestávají uvádět, jakou dávají známku, nebo známkují anonymně. Cennější než známka je asi skutečně komentář.
cibule | + 0 / 0
9.01.2017-17:26
Díky ... není to všechno jen povánoční depka? Dochází dobrá nálada, nápady, někde i finance ... naopak sněhu máme dost :).
I v životě jsem slyšela samé špatné zprávy - kdo umřel, kdo brzy umře, kde hoří - to ani nečtu skutečné zprávy, jen tak se mi to doneslo. Proto - nepodléhejme skepsi, je jí všude dost.
kadlis | + 1 / 0
9.01.2017-17:24
Známka mimo soutěže, ať se jménem, nebo anonymní, nikomu nic nedá. Ani známkujícímu, ani známkovanému. A vlastně ani kolemjdoucím, protože díla jsou volně upravitelná, což jednou již udělená známka nikdy reflektovat nebude.
Když se mi něco líbí, napíši, co. Pokud mi něco nesedne, napíši co. Stydět se za svůj názor ještě dřív, než mi někdo prokáže, že natvrdlo jsem já a nepochopil jsem zcela jasnou věc, je pošetilé.
frannie | + 1 / 0
9.01.2017-17:18
Presne tak. Vsichni mlci. Ti, co nemlci, nemaji dobre zpravy. Tak si rikam, pojdme to zmenit.
Mirarap | + 0 / 0
9.01.2017-17:01
No, panuje tady na PP v poslední době dost blbá nálada. A známkování? Ať už anonymní či neanonymní, je už myslím přežitek. /Pokud nejde zrovna o soutěže, které ovšem z různých důvodů se už jaksi nekonají/.
Ale komentovat by se mělo! Já to řeším tak, že "komentuji" alespoň díla svých oblíbených autorů. A ti mne obvykle nezklamou. Ale stejně nestíhám.
Tebe, cibulko, komentuji vždy rád. U tebe si člověk tak nějak duševně odpočine...:-)))

Veškerá díla zveřejněná na serveru Pište-Povídky.cz jsou pod právem autorů, tudíž je nelze kopírovat ani jinak využívat bez jejich souhlasu.