Přihlášení
Nick:
Heslo:
Trvalé přihlášení

Registrace Zapomenuté heslo

Projekt Schönfeld - aktualizováno

Sdílej na Facebooku

Autor: Alexandr1

Vloženo: 11.01.2017

Publikováno: 11.01.2017 14:55

Kategorie: Ostatní -> Sdělení

Anotace: Autor je mi ničím. Text je mi vším.

Doposud publikované texty:

 

Název Publikováno Autor(ka) Odkaz
(ne)víra 11.1.2017 tambora http://piste-povidky.cz/dilo/171578
Pálit mosty je tak snadné 13.1.2017 Jistr http://piste-povidky.cz/dilo/171612
hodní psi 14.1.2017 nebrec http://piste-povidky.cz/dilo/171632
Nemodlivo 14.1.2017 Marusja http://piste-povidky.cz/dilo/171649
Dvakrát zimní krajinou 15.1.2017 Luz http://piste-povidky.cz/dilo/171669
Sítka 15.1.2017 Zu http://piste-povidky.cz/dilo/171679
Omluva je klíčem 16.1.2017 Jitka http://piste-povidky.cz/dilo/171691
Hovor ve vzduchu 16.1.2017 Zu http://piste-povidky.cz/dilo/171697
Moji mrtví 18.1.2017 Luz http://piste-povidky.cz/dilo/171746
úkosem holuba 20.1.2017 Marusja http://piste-povidky.cz/dilo/171787
Mažoretka s melounem 22.1.2017 nebrec http://piste-povidky.cz/dilo/171842
sypeš mi do stopy jak zvěři zrní 22.1.2017 Jitka http://piste-povidky.cz/dilo/171849
Krtek Pepa 23.1.2017 Marusja http://piste-povidky.cz/dilo/171869
Než se k sobě vrátím 23.1.2017 tambora http://piste-povidky.cz/dilo/171881
Milujeme život 24.1.2017 Gerty Smazáno na autorovo přání
Vikýřové snění 26.5.2017 Jantar Smazáno na autorčino přání
Nechci psát báseň 26.1.2017 VedlejsiCesta http://piste-povidky.cz/dilo/171977

 

 

---------------------------------------------------------------------

 

Koukám, že se to tady pěkně čistí:-)

 

Abyste neřekli, že to s literaturou (nikoli s Vámi) nemyslím dobře, vážně a správně, vyhlašuji Projekt Schönfeld.

 

§ 1

Zájemce o účast na projektu zašle své poetické dílo (v tuhle chvíli nikoli prózu) na múj mail - alexandr.schonfeld@atlas.cz.

§ 2

Je lhostejné, z jaké mailové adresy bude dílo zasláno, ale podepsáno nechť je stávající PP přezdívkou. Nebude-li podpis, budu zásilku ignorovat. Optimální bude, když se mailová adresa zasilatele bude shodovat s mailem v profilu přezdívky, ale nebudu to kontrolovat.

§ 3

Každé zaslané dílo okomentuji, chcete-li zrecenzuji, oznámkuji ve stupnici 1 - 5 (1 je nejlepší), známkování zdůvodním.

§ 4

Ohodnocené dílo buď zašlu mailem zpět zasilateli včetně mého komentáře, nebo je zveřejním (včetně svého komentáře a hodnocení) na PP. Zveřejnění provedu pod svým jménem, v anotaci uvedu skutečného autora a heslo Projekt Schönfeld. Toto vše provedu nejpozději do týdne od přijetí zásilky.

§ 5

Vyhrazuji si právo zvolit, které texty zveřejním, ať už jako příklad kvalitní poezie, nebo naopak jako ukázku blábolu. Zasilatelé se účastní projektu s rizikem toho i onoho. Samozřejmě mají možnost mé hodnocení podle vlastní úvahy okomentovat, stejně, jako kterýkoli jiný čtenář.

§ 6

Jestliže autor zveřejní svůj text, který jsem mu okomentovaný vrátil bez vlastního zveřejnění, má právo k němu připojit mnou zaslaný komentář a hodnocení s uvedením zdroje. Pokud tak neučiní, vyhrazuji si právo to provést sám.

§ 7

Zdržím se komentování a hodnocení jakéhokoli zde zveřejněného literárního díla mimo Projekt Schönfeld.

§ 8

Vyhrazuji si právo ladit své komentáře podle vlastního uvážení a nálady s tím, že se zavazuji držet se pravidel PP a především hájit kvalitu literatury a poezie zvláště.

§ 9

Projekt Schönfeld vyhlašuji za účelem využití potenciálu PP, odlišení literárního a společenského smyslu účasti na něm. Bude-li projekt natolik úspěšný, že povede ke změně struktury PP právě za účelem pozvednutí literární kvality (a následné diskuse), zavazuji se jej ukončit. Totéž učiním i v případě nezájmu o projekt - ale to je samo sebou.

§ 10

Je zřejmé, že označování textů, zveřejněných v rámci projektu, do Tipu dne postrádá smysl, ale nikomu v tom nemohu bránit.Podle mého názoru je Tip až na výjimky zmanipulovaný.

§ 11

Po dobu trvání projektu se zdržím zveřejňování vlastních textů. Kdyby mne k tomu přece jen něco přimělo, učiním tak pod alternativním nickem, což také u textu uvedu.

§ 12

Autorům námitky, že si tímto  způsobem hodlám pozvednout počet komentářů pod vlastními příspěvky, sděluji, že právě tento názor mi může být ukradený.

 

Váš AS

 




Hlasovaní jako ve škole (1 - nejlepší, 5 - nejhorší)Toto literární dílo ještě nebylo hodnocenopřečíst později

Komentáře

aklasuok | + 0 / 0
29.01.2017-12:36
:))
nebrec | + 0 / 0
29.01.2017-12:19
:))
Gerty | + 0 / 0 | Moderátor
29.01.2017-12:02
Kousalko, nechal jsem to smazat z toho důvodu, co jsem napsal - nevidím smysl v tom, aby to tu dál viselo, přesněji aby to vůbec někde viselo. Z tohohle důvodu bych to nechal smazat i v případě, že by to bylo ohodnoceno kladně. A zase tak moc jsem si s tím nehrál - přesněji - bylo to jen takové hraní, nic seriózního.
aklasuok | + 0 / 0
29.01.2017-11:09
Dobře, tak tedy byla smazána dvě díla, která byla špatně hodnocena. Možná měli jejich autoři nějaký zvláštní důvod, proč to je sem vložili a stejně zvláštní důvod, proč požádali o smazání. Možná. Navozuje se však jednoduchá odpověď ... a tou byla ta čtyřka. Třeba by nesmazání pomohla jednička:-)

Gerty, já chápu, že sis asi tou písničkou hrál, ale na druhou stanu to není poprvé, kdy jsi po špatném komentu dílo hnedle smazal. Chtělo by to větší nadhled a "koule".
Gerty | + 0 / 0 | Moderátor
28.01.2017-23:16
alexandr1 - psal jsem ti do mailu, abys smazal to mé dílko, nevidím smysl v tom, aby tady viselo dál. Mohl bys mi prosím vyhovět?
aklasuok | + 1 / 0
28.01.2017-10:27
Nevím jestli jsem četla všechno, ale jo, chodím si to číst, chodím si čít hlavně tvé komenty pod těmi díly (ono tam moc jiných zase není). A tak ti napíšu k tomu svých pár vět, názor, proč si to chodím číst. Nebudu psát za 1) a za 2), mám rozřízlej ukazovák a blbě se mi tady klofe, a tak jen ty věty. A zdůrazńuji, že ostatní nechám pro jejich a jiných názor.
Ubral jsi, sakra jsi ubral, vynechal jsi útočnost, zbytečnej sarkasmus... a tím je to víc ke čtení a k přemýšlení. (Ale ono je to taky tím, kteří autoři si nechávají rožnit svoje díla, ti lepší, ti nejlepší. I proto si svoji zlobu na hloupost necháváš v kapse, zavřenou knoflíkem.)
Chodím si to číst, abych se něco dozvěděla, udělala si názor, abys mi v tom názoru pomohl. Snažím se orientovat v poezii, které téměř nerozumím, a potřebuji k tomu nejenom pisatele, ale i čtenáře, Vím, když nebreč napíše, že dobrý, je to dobrý, vím, když nebreč napíše Marusje dobrý, že je to dobrý, už vím, když Marusja napíše dobrý, že to žádný názor nedává, protože jsem ji několikrát s jejím dobrý potkala pod dobrem, ale prázdnem. A takhle bych mohla postupovat dál a dál. Já jsem se na serveru naučila o psaní víc ne svým psaním, ale čtením si psaní jiných a komenty těch, které jsem pro to měla.

Tedy, pod lupu ti jdou ti, co na jejich psaní názor mám, ale já bych ne kvůli tomu mému názoru, na něm stojí prd, ale kvůli poznání a pochopení psaného, poezie, chtěla opravdu, bez padání ostrých slov, vědět, jestli je I poezie "sráz" "mráz", jestli to co píše Alma je dobrá poezie, bez toho, aby přiběhli všichni pejsci a semlela se štěkající mela. Jestli a jaké místo mají ve škole písmenek říkačky. Je poezie jenom ta TOP, "intelektuálská" pro "vyvolené"? To jsou otázky, na které hledám odpověď a na které mi svým projektem neodpovíš, jo, není to tvoje vina, to přece vím.
Čert vem cupliky a jejich potleskáře, co tím ASI chodí plnit body do olympiády Podržet za ruce.
Tady se neustále křičelo, že každý touží po komentu, ale aby byl slušnej (ono to tedy do češtiny znamenalo, aby byl nezraňující). A četla jsem stovky odpovědí- ale když já píšu sobě pro radost.
Všem se vyhovělo, ani já už nebojuji za svoje právo na odpověď. Za každou jsem ale vděčná.

Tak jenom, že ani ten projekt mi ji tak úplně neukazuje.
Kousalka
alexandr1 | + 0 / 0
24.01.2017-21:33
JariAgnes:
Provedeno.
JariAgnes | + 0 / 0
24.01.2017-19:36
Ještě jednou se tu zastavuji. Projekt se rozjel, což je fajn...
Přihlášené básně čtu, někdy i komentuji a možná časem taky něco pošlu. O mém psaní však platí to, co jsem tu už napsala 11. 1. :-)
Někteří by možná uvítali, kdyby součástí Tvého sdělení byly odkazy na přihlášené básně a kdybys je průběžně doplňoval, jak to bývá u soutěží apod.
Gerty | + 0 / 0 | Moderátor
23.01.2017-14:29
Vyčištěno :-)
alexandr1 | + 0 / 0
23.01.2017-12:06
OK:-)
Gerty | + 0 / 0 | Moderátor
23.01.2017-11:35
Alexandr1 - dal jsem to nástěnku.
Jestli chceš, tak smáznu ty mé dva první komenty a tvoji odpověď na ten první, aby to tu vypadalo seriózněji. Souhlas?
Mirarap | + 0 / 0
21.01.2017-13:04
I když básním zde zveřejněným příliš nerozumím, i mně se zdá, kterak poočku sleduji, že projekt je docela životaschopným.
A ukazuje se, že soužití různých spolků, v dobrém slova smyslu, /a v dobrém úmyslu/, jakož i individualistů, je zde určitě možné...:-)
Jejda | + 0 / 0
18.01.2017-8:43
Verše nejsou má parketa, ale toto považuji za velmi záslužný mírotvorný počin...Jen jedno technické doporučení - Napiš Schonfelde adminovi, nebo někomu kompetentnímu, aby Ti to šoupnul na Nástěnku.
alexandr1 | + 0 / 0
14.01.2017-12:21
Děkuji těm, kdo ucítili smysluplnost projektu a neváhali to dát najevo.
A zejména statečným autorům. Zatím jsem měl štěstí na skutečně kultivované texty a těším se na další.
zu | + 0 / 0
13.01.2017-18:49
Mně se nápad líbí :)
Soutež může být taky, ale tenhle nápad přeci taky není špatný. Alexandr tím předejde tomu, aby komentoval lidem, ktří o to nestojí. Kdo o jeho názor stojí, nebude mít jistě problém poslat mail
Gerty | + 0 / 0 | Moderátor
12.01.2017-22:29
Alexandr1 - něco obecného jsem ti ještě hodil do vzkazu.
A k tomuhle projektu - vyhlaš raději normální básnickou soutěž, vem si do poroty Marusju, Luz, nebrečku, Pavla Březenského a třeba Tamboru, udělej to anonymní, ty to jen koučuj - a možná z toho bude tisíckrát větší užitek, než z tohohle systémově překombinovaného návrhu. Možná by ses s tím chytil, jiná soutěž v poezii už neběží.
aklasuok | + 0 / 0
12.01.2017-16:41
tak jenom, když už jsem se nějak nevědomky přiklikla k dílu a následně mi přišly i ty komentáře, že jsem si dílo i přečetla
jestli na to mám nějaký názor (?) - snad ani ne, ale přijdu se podívat jestli se občas někdo aktivně zapojí
tambora | + 3 / 0
12.01.2017-14:10
Ještě dodám - ono jde taky o to, co od svého psaní očekáváme... Já to mám většinou tak, že bych ráda prostřednictvím svých textů našla vnímavého čtenáře, kterej třeba napíše: ano, o tom taky přemýšlím, takhle bych to taky formuloval... Pro mě je to signál, že někde existuje člověk, co vidí věci podobně jako já, což je docela fajn pocit (i když samozřejmě může jít o iluzi).

Ale stejně tak je pro mě cenná zpětná vazba ve stylu - jo, tématicky sice ok, ale máš to patetické, neobratné, školácké, tlačíš na pilu... nebo nesouhlasím s tím a tím...
A klidně beru i zpětnou vazbu na způsob "neoslovilo". Proč ne. Nepřemýšlíme všichni nad tím stejným.
tambora | + 0 / 0
12.01.2017-13:58
Autorovi projektu gratuluji k počtu přečtení/zobrazení tohoto příspěvku - 463 je číslo za poslední měsíce takřka nevídané :) Aneb jak píše kibic - samotné jméno dokáže divy...

Jitko, asi by to šlo udělat jednodušeji - zaslat třeba vzkaz s odkazem na dílo. A věřím, že by se ti kritiky dostalo.
Ale upřímně, kolik lidí mu napíše? (Ať už mailem nebo alespoň přes vzkazník?) Já vím, může to (na někoho) působit jako "škemrání" o pozornost (Prosím, prosííím, přečtěte si mě někdo!!!) nebo třeba podlízání (napadají mě peprnější slova, ale dneska budu slušná), ale třeba pro mě je téměř každá zpětná vazba (i ke starším dílům) cenná... Zvlášť pokud je věcná. Takže klidně a beze studu využiju to, co se nabízí, a nevidím v tom problém.

kibic | + 5 / 0
12.01.2017-10:36
S úsměvem sleduji, jak pouhé jméno v názvu dokáže přilákat čtenáře očekávající "senzaci" jako lízátko vosu, a jak se šikují bojovníci, aniž by k boji měli důvod.
Hodně to o zdejším prostředí(a zejména o jednotlivých lidech) vypovídá.
Mirarap | + 1 / 0
12.01.2017-10:27
Deus ex machina! Aneb - vul S. se zase vrací...Kéž by se tak raději vrátili jiní...Ale pár jeho "nadšenců" se zde určitě najde...:-)
Jitka | + 0 / 0
12.01.2017-0:10
Proč zasílat emaily s básněmi k hodnocení, když můžeš napsat názor rovnou k vloženému dílu?
adelaida | + 0 / 0
11.01.2017-23:34
Účast bude jistě hojná, jen od Schonfeldovych nicků tam bude nejméně 14 lidí:-). Ale dost, já tento počin chválím, protože mám naději, že Schonfeld nebude pod různými nicky plivat zášť všude kolem a soustředí se jen na ty, kteří po jeho hodnocení skutečně prahnou. A my ostatní se můžeme těšit, neboť, přátelé, bude zase sranda...
JariAgnes | + 0 / 0
11.01.2017-23:00
Díky za vysvětlení.
A k tomu "zůstat sama sebou":
Mně opravdu o nic nejde... píšu jen tak, když potřebuji "vypsat" své emoce...
alexandr1 | + 0 / 0
11.01.2017-21:56
JariAgnes:
Netřeba se omlouvat, upřímnosti si cením ještě více, než literárního umění.
Mrzí mne ale, žes v mé anotaci a úvodu nerozeznala nadsázku a ironii, které jsou zavedeným literárním nástrojem sdělení myšlenky. Kdybych naprosto neměl zájem o autora, nikdy bych takový projekt nenavrhl, nemyslíš? Nadsázka měla zdůraznit, že na LITERÁRNÍM webu je prvotní vztah k literatuře, až potom (a skrze ni) vztah k autorovi. A odchod Jamského a stížnosti na neexistenci kvalitní diskuse a pochybné hodnocení byla přímo impulsem pro můj návrh.

Ale není zapotřebí lamentovat, projektu se nikdo nezúčastní, nikdo nemá zájem kvalitu svých textů konfrontovat s reálnými kritérii, což mohu (při vší skromnosti) zprostředkovat. Sama píšeš: raději zůstat "sama sebou", nežli poznat, jak si na tom stojím a moci na sobě pracovat. A to jsi jedna ze slušnějších a nadanějších...
albicastro | + 1 / 0
11.01.2017-21:01
Ta anotace se mi moc nelíbí.:-))
Jinak jako nápad je to zajímavý..:))
JariAgnes | + 2 / 0
11.01.2017-18:07
Promiň, moc se mi nechtělo reagovat, ale nedá mi to.
Nemohla bych se zúčastnit projektu někoho, kdo říká - "autor je mi ničím"...
Mě osobnost autora zajímá vždycky, protože chci jeho dílo, myšlenky, styl apod. co nejlépe pochopit, zvláště když jsou mi jeho dílka blízká... Pro mě je důležité i to, že osobnost autora nepoznám jen z věcných komentářů hodnotících pouze literaturu, ale především z takových, jaké bývají na webech sociálních...

Vadí mi i Tvá radost z toho, že "se to tady pěkně čistí"... Mě odchod skoro každého autora mrzí a nejraději bych vrátila všechny, kteří tu byli před lety... Třebaže mi dost okolností brání, abych četla a komentovala víc, mnoho autorů mi tu chybí.
I když jsi mé dílko jednou pochválil, za což Ti znovu děkuji, tuším, jak bys hodnotil mnohé mé básně ostatní. Jenže já chci zůstat sama sebou a hodnocení nikoho to nezmění.
Vím, že pro většinu z nás je psaní spíš psychoterapií než touhou vydat knihu.
Takže se nezúčastním, promiň mou upřímnost.
Aklasuok | + 0 / 0
11.01.2017-16:50
Ta minuska mi tam skocila omylem z mobilniho telefonu...ani jsem odkaz neotevirala...omluva
PavelBrezensky | + 3 / 1
11.01.2017-16:12
https://www.youtube.com/watch?v=dLCkuuUD6HI

Veškerá díla zveřejněná na serveru Pište-Povídky.cz jsou pod právem autorů, tudíž je nelze kopírovat ani jinak využívat bez jejich souhlasu.